Nieuws 30 september 2011 – RD-artikel over 25-jarig bestaan Koinonia

Dit jaar bestaat studievereniging Koinonia 25 jaar. In 1986 vatten de heren H. Freeke en G. de Ruiter (toen Rhenen, nu Barneveld) het plan op, om voor jongeren een vereniging op te richten, niet alleen maar ook om ze een alternatief te bieden voor de zogenaamde ‘refo-café’s’ die her en der in den lande als paddestoelen uit de grond schoten. Genoemde heren betrokken daar later ook de heer Den Ouden uit (toen) Lekkerkerk bij, terwijl weer wat later de heren Verbeek (toen Leersum, nu Elst) en Van den Ende (Elspeet) toetraden tot het bestuur. De heer Freeke overleed onverwacht in 2003, de heer Den Ouden overleed na een ziekbed in 2008. De positieve doelstelling van de oprichters was: jongelui in een sfeer van studie en gezelligheid bij elkaar brengen. Studie en gemeenschap (= koinonia) zijn daarom de twee centra van de ellips die Koinonia heet. Lees HIER het artikel dat in het Reformatorisch Dagblad verscheen naar aanleiding van het 25 jarig bestaan van studievereniging Koinonia. Klik op de link hierna, om het artikel vanaf deze website te lezen: RD-verslag Jubileum-interview G. Slootweg 25 jaar Koinonia – 30-09-2011.